“Som en anden Superhelt krænger JOHNSON kappen over skuldrende og vrister sig fri af samfundets normer og fastlåste rammer. Han er sin egen herre, dommer over Sandheden, og på dette selvbetitlede og fjerde soloudspil folder JOHNSON for alvor sit eget uforbeholdne og til tider nøgne univers ud. Lad os kalde den No- bullshit pladen.
For halvandet år siden smed JOHNSON sin EP ’Sextape’ på gaden; det tredje soloudspil efter en mangeårig karriere som rapper i forskellige konstellationer og med egne hits såsom ’Kig Forbi’, ’Det Passer’, ’Bawler hele dagen’, ’Det her’, ’Ryg og knep’ og ikke mindst gæstefeatures på ’Hey Shorty’ (Kato), ”Ingen Diskussion”” (L.O.C & U$O) m.fl. Siden har den Aarhusianske rapper fundet ind til den endegyldige Sandhed, hans egen.
For JOHNSON handler livet i høj grad om overlevelse. Hver dag skal leves, som var det hele ovre i morgen. Da han var en ung knægt, blev Maersk skibet som faderen arbejdede på bombet ned. Fra den ene dag til den anden forsvandt eventyret, huset fuld af kærlighed blev knust, og den kun 8-årige JOHNSON måtte, nu ene mand i huset, skynde sig at blive voksen. Han lærte hurtigt at hustle sig til det, der var brug for i hjemmet. Den livsstil har fulgt JOHNSON hele livet, hvilket afspejler sig i tracket ’Jyske dollars’: ”Gi’r den op for de folk der hustler, dag ind og dag ud, dem der knokler med to jobs og stadigvæk er bagud, dem der ikk’ gir’ op uanset hvad der går galt, hvis du falder på røven rejser du dig op og og kommer tilbage. Har du penge ka’ du få, ellers ka’ du fuck a’.”
Samtidig fandt JOHNSON ud af, at kan kunne skabe sin egen lille boble at befinde sig i. Som en art mental manipulation formede han fiktioner med endeløse muligheder. På den måde kunne han skabe sit eget univers, hvor han var Supermand og fjenderne var virkeligheden og sorgen over faderens død. For hvis man kun giver energi til at det negative og svælger i melankolien, så er det også det man får tilbage. Derfor gør JOHNSON i dag kun det han har lyst til.
Det samme gælder musikken, for JOHNSON tilfredsstiller kun sig selv. Han skriver lige det han har lyst til, og til de beats han selv synes er fede. Det har sat et tydeligt aftryk på pladen med dybsindige tekster som i tracket ’Goe råd’, hvor JOHNSON giver fingeren til omverdenens konstante indblanding og meninger: ”Folk de elsker at blande sig, prøver at gi’ deres goe’ råd, de har så mange ideer, så jeg lytter uden at sige no’et, for inden i der ved jeg hvad der’ sandt og bedst for mig. Skuffet så mange mennesker på min vej, sagsbehandleren fik ikk’ ret og psykologen tog fejl, ind af de ene øre, ud med alt det lort de sagde mig”.
JOHNSON ved det nu, og præsenterer en sound og lyrik, der glider ind under huden og efterlader en eftertænksom lytter tilbage.”